سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که حق کسى را گزارد که حقش را به جا نیارد ، به بندگى او اعتراف دارد . [نهج البلاغه]

همانگونه که در مقدمه بخش اول اشاره شد دسته بندی های مختلفی از نظریه های مدیریت ارائه شده است. در یک تقسیم بندی کلی این نظریه ها به سه بخش دوران کلاسیک، مکتب روابط انسانی و دوران مدرن تقسیم می شود. در بخش اول دوران کلاسیک به اختصار توضیح داده شد. در این بخش دوره مکتب روابط انسانی ارائه می گردد. البته بازهم مختصر

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط وحید مرسلی 91/5/26:: 2:4 صبح     |     () نظر

در ترم جاری، تحقیق دانشجویی  با عنوان " آشنایی با نظریه های مدیریت"‌ را برای درس مدیریت عمومی ارائه کردم. براساس معیارهای مختلف طبقه‌بندی های متفاوتی از نظریه‌های مدیریت ارائه شده است. سعی خواهم کرد براساس دسته بندی کلی و عمومی که مطرح است در سه بخش و به رسم وبلاگ نویسی به صورت خلاصه این  نظریه ها را ارائه نمایم.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط وحید مرسلی 91/5/18:: 1:59 عصر     |     () نظر

در بخش سوم سه مورد از ویژگی‌های مدیر شایسته ( بصیرت، بینش سیاسی و حسن خلق)که از صفات شرح صدر است را به اختصار بررسی کردیم. در ادامه بحث دیگر ویژگی‌ها به اجمال بیان می‌شود.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط وحید مرسلی 91/5/10:: 1:51 عصر     |     () نظر

در بخش اول اخلاق مدیریت در اسلام اشاره شد که بر اساس آیات 24 تا 35 سوره مبارکه طه اساسی ترین اصول مدیریت اسلامی عبارتند از:
1. شرح صدر
2. آسان شدن کار
3. رسایی سخن
4. معاون شایسته
در بخش دوم، اولین اصل یعنی "شرح صدر" و رابطه آن با مدیریت به اجمال ارائه شد. و بیان شد مدیر شایسته نیازمند صفات و ویژگی‌هایی است که عمده آن ویژگی ها یا تمام آن از شرح صدر مایه می‌گیرند.
بصیرت، بینش سیاسی، حسن خلق، رفق و مدارا، قاطعیت، انتقاد پذیری، تغافل، امید و استقامت از ویژگی‌های یک مدیر شایسته است و همه این صفات از آثار شرح صدر هستند.
در این بخش سه مورد از ویژگی‌های مدیر شایسته که از صفات شرح صدر است را به اختصار بررسی می‌کنیم.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط وحید مرسلی 91/5/3:: 8:7 عصر     |     () نظر